Sigma porządkuje wszystkie oferowane obiektywy wymienne w trzy linie produktowe. Każda z nich jest opisana odrębną, jasno zdefiniowaną koncepcją i każdy obiektyw, jaki od tej pory zaprojektujemy, będzie przypisany do jednej z tych linii.
Naszym celem nie jest narzucenie nowych sposobów klasyfikowania sprzętu, ale uproszczenie podejścia, jakie przyjmujemy podczas opracowywania każdego nowego obiektywu. Mamy nadzieję, że nowe linie produktowe ułatwią fotografom orientację, wskazując na charakter zdjęć, do jakich dane obiektywy są w zamierzeniu przeznaczone.
Cały proces można potraktować jako wzbogacenie bazy danych o dodatkowe wyróżniki. Nowe kategorie produktów zapewniają lepszą orientację, ale koniec końców to fotograf będzie rozpatrywał te informacje podczas wyboru właściwego obiektywu. Wprowadzając nasze obiektywy na nowy poziom jakości, zapewniamy również dodatkowe informacje, opisujące je z nowej perspektywy.
Każdy fotograf będzie mógł w szybki i łatwy sposób znaleźć właściwy obiektyw Sigma − po prostu poprzez wybór linii produktowej odpowiadającej zainteresowaniom fotograficznym. Pozwoli to zlikwidować rozdźwięk pomiędzy zdjęciami, jakie aktualnie wykonujecie, a tymi, które jesteście w stanie robić. Nowe linie produktów Sigma przedefiniują waszą relację z fotografią.
Wyposażając te obiektywy we wszystkie najnowsze technologie, firma Sigma rozwiązała trudny problem – konieczność zachowania małej wagi i rozmiarów bez pogarszania zaawansowanej charakterystyki optycznej lub funkcjonalności. Obiektywy z linii Contemporary, cechujące się wysoką jakością pracy, uniwersalne, kompaktowe i łatwe do przenoszenia, mogą wykonywać zdjęcia krajobrazowe podczas podróży, zwykłe migawki z życia, zdjęcia rodzinne oraz sprawdzą się w wielu innych sytuacjach.
Linia Art została zaprojektowana z myślą o wyrafinowanej charakterystyce optycznej i ogromnej sile wyraz, zapewnia ekspresję artystyczną na najwyższym poziomie.
Obiektywy te, cechują się niezrównaną charakterystyką ekspresji, spełniają wygórowane oczekiwania fotografów o inklinacjach twórczych i artystycznych. Obiektywy linii Art, opracowane z maksymalnym naciskiem na walory artystyczne, trafią w gusta użytkowników, którzy cenią kreatywny, intensywny wyraz ponad kompaktową budowę czy wielofunkcyjność. Oprócz zdjęć krajobrazów, portretów, martwej natur, zbliżeń i zwykłych migawek z życia, doskonale nadają się one do fotografii, która wyzwala w fotografie wewnętrznego artystę. Obiektywy linii Art, idealne do fotografii studyjnej, oferują równą siłę wyrazu podczas fotografowania architektury, rozgwieżdżonego nieba, robienia zdjęć podwodnych i wielu innych sytuacji.
Obiektywy linii Sports oferują wyrafinowaną charakterystykę optyczną i ekspresję, a jednocześnie możliwość rejestracji szybko rozgrywających się wydarzeń, dzięki czemu fotografowie mogą zrobić dokładnie takie zdjęcia jakie chcą.
Dzięki świetnej charakterystyce optycznej i sile wyrazu obiektywy te są w stanie rejestrować szybko poruszające się obiekty nawet z dużej odległości. Ta wysoko wydajna linia oferuje również szereg funkcji wspomagających fotografa w wymagających warunkach i sytuacjach. Oprócz zdjęć sportowych obiektywy doskonale spisują się również w fotografowaniu ptaków, dzikich zwierząt oraz samolotów, pociągów i samochodów wyścigowych Inną ważną cechą obiektywów linii Sports jest szeroki zakres opcji dostosowywania: wszystkie ustawienia mogą zostać wyregulowane odpowiednio do preferencji fotografa za pomocą dołączonego oprogramowania.
Seria profesjonalna. Wykończenie tych obiektywów podkreśla ich wysoką jakość i udoskonala wygląd. Oznaczenie EX symbolizuje wytrzymałą konstrukcję i doskonałą optykę produktu. Najwyższa odporność na uszkodzenia mechaniczne i warunki atmosferyczne.
Seria obiektywów pełnoklatkowych zoptymalizowanych do współpracy z lustrzankami cyfrowymi. Natryskiwane próżniowo powłoki nowego typu zapewniają optymalny balans kolorów oraz redukują refleksy i duszki, które są największym problemem lustrzanek cyfrowych. Optymalny kształt soczewek kieruje silne światło na krawędzie obrazu, zapewniając właściwą i równą ekspozycję w całym kadrze. Przystosowane do idealnej współpracy zarówno z lustrzankami cyfrowymi, jak i analogowymi.
Telekonwerterów można używać w połączeniu z teleobiektywami, zwiększając o 1.4x lub 2x zakres ich ogniskowych. Montuje się je pomiędzy obiektywem i aparatem.
Soczewki asferyczne dają pełną swobodę projektantom obiektywów, umożliwiając utrzymanie zwartej obudowy i zmniejszenie liczby soczewek przy zachowaniu doskonałej jakości. Zadaniem soczewek asferycznych jest korygowanie załamań fal świetlnych, aby trafiły one na element rejestrujący pod kątem prostym. Dzięki temu zjawisko dystorsji ograniczone jest do minimum, a fotografie zarejestrowane przy użyciu obiektywu z soczewakami asferycznymi są bardzo dobrej jakości. Zdjęcia rejestrowane za ich pomocą nie ustepują wykonywanym obiektywami ze stałą ogniskową.
Dla uzyskania najwyższej jakości zdjęć w obiektywach APO soczewki o bardzo niskim współczynniku załamania światła minimalizują abberację chromatyczną. Zastosowanie szkła o niskiej dyspersji - SLD (Special Low Dispersion) lub bardzo niskiej dyspersji - ELD (Extraordinery Low Dispersion) w obiektywach typu APO powoduje zmniejszenie liczby błędów oraz zapewnia pierwszorzędną ostrość i kontrast nawet przy pełnym otworze przysłony.
Obiektywy wyposażone w zasilany falami ultradźwiękowymi silnik HSM (Hyper Sonic Motor), w trybie automatycznego ustawiania ostrości pracują bardzo szybko, a przy tym niemal bezgłośnie.
Obiektywy wyposażone w system, który porusza tylną grupą soczewek, w celu szybkiego i cichego ustawiania ostrości. System wykorzystywany jest w obiektywach o szerokim zakresie ogniskowych, posiadających dużą soczewkę przednią.
W celu zwiększenia stabilności podczas ustawiania ostrości, obiektyw przesuwa wewnętrzną grupę soczewek, dzięki czemu długość obiektywu pozostaje niezmieniona. Wewnętrzne ogniskowanie zdecydowanie zwiększa możliwości obiektywu w zakresie fotografowania z małych odległości.