Jednym obiektywem uchwycisz każdy kadr... i każdą scenę
 
                        
                             
            Dlaczego w Twojej torbie na sprzęt filmowy muszą znaleźć się obiektywy Sigma Art i Contemporary?
Jeśli myślisz, że obiektywy Sigma z serii Art i Contemporary to narzędzia zarezerwowane wyłącznie dla fotografów, czas to zmienić! Te szkiełka, od ultraszerokich zoomów po jasne stałki, kryją w sobie cechy, które czynią je idealnym wyborem dla współczesnego filmowca. W dobie hybrydowych aparatów, które nagrywają wideo w oszałamiającej jakości, potrzebujesz obiektywów, które dotrzymają im kroku. A Sigma, jak widać po poniższych modelach, odrobiła lekcję z filmowania wzorowo!
Oto przegląd obiektywów, które udowadniają, że świetnie nadają się również do filmowania!
Wszechstronne, klasyczne zoomy
1. Sigma 24-70 mm f/2.8 DG DN II Art
Ten uniwersalny obiektyw to idealny wybór dla każdego twórcy. Świetnie nadaje się dla filmowca - uniwersalny zakres ogniskowych (od szerokiego kąta do portretu) sprawia, że możesz nagrać cały reportaż czy wesele, ograniczając do minimum zmiany obiektywu. Szybki i cichy autofocus dzięki silnikowi liniowemu jest niezbędny do płynnego, bezgłośnego wyostrzenia. Funkcja de-click pierścienia przysłony pozwala na płynną zmianę jasności podczas ujęcia, eliminując niepożądane skoki ekspozycji. Podczas długich dni zdjęciowych lub pracy na gimbalu docenisz fakt, że jest dużo lżejszy od swojego
poprzednika!
2. Sigma 70-200 mm F2.8 DG DN OS Sports
To marzenie każdego, kto filmuje dynamiczne wydarzenia, sport czy przyrodę. Minimalne oddychanie obiektywu (focus breathing) to absolutny must-have, gdyż kadry pozostają stabilne podczas zmiany ostrości.
Wewnętrzne zoomowanie sprawia, że obiektyw nie zmienia długości, co jest niezwykle ważne podczas pracy na gimbalu (łatwiej utrzymać wyważenie). Stabilizacja obrazu OS2 o skuteczności do 7,5 EV pozwala na nagrywanie "z ręki" z niesamowitą płynnością.
Rewolucyjne zoomy o niespotykanej jasności
3. Sigma 28-45 mm f/1.8 DG DN Art
Pierwszy i zarazem jedyny na świecie zoom F1.8 do pełnoklatkowych bezlusterkowców. Daje doskonałą jakość obrazu na poziomie stałek. Wewnętrzne zoomowanie i minimalne oddychanie to cechy rodem z profesjonalnych obiektywów filmowych. Użycie go na gimbalu to czysta przyjemność, a płynny, cichy autofocus tylko dopełnia filmowego potencjału!
4. Sigma 17-40 mm F1.8 DC Art (APS-C)
Szukasz obiektywu, który oferuje wręcz kinową jasność? Postaw na Sigmę 17-40 mm DC Art. Jest idealny dla twórców wideo, którzy chcą uzyskać płytką głębię ostrości i piękne rozmycie tła nawet w szerokim kącie. Oferuje wewnętrzne zoomowanie, minimalne oddychanie oraz pierścień przysłony z funkcją de-click, co czyni go genialnym narzędziem na gimbal i do ujęć, gdzie potrzebna jest płynna kontrola nad ekspozycją. Dodatkowo zapewnia idealną ostrość.
Jasne stałki – efekt bokeh i nieskazitelna ostrość
5. Sigma 35 mm F1.2 DG II Art i Sigma 50 mm F1.2 DG DN Art
Te stałki definiują "kinowy look". Bardzo jasna przysłona F1.2 daje piękny efekt bokeh, który natychmiast nadaje materiałowi profesjonalny, "miękki" charakter. F 1.2 to nie tylko praca w trudnych warunkach, to przede wszystkim magia ostrości. Minimalne oddychanie obiektywu jest bardzo ważne przy płytkiej głębi ostrości - unikasz nieestetycznego "pompowania" kadru podczas przeostrzania. Podwójny napęd liniowy HLA zapewnia cichy i ekstremalnie szybki AF, co jest niezbędne przy śledzeniu ruchomych obiektów. Obiektyw jest idealny do vlogowania i gimbali.
Kompaktowe i szerokie - idealne do vlogowania i gimbali
6. Sigma 16-28mm F2.8 DC DN Contemporary
Ultra szeroki kąt i stałe światło F2.8 w lekkiej i kompaktowej obudowie to połączenie ultra szerokiej ogniskowej i niewielkich rozmiarów, które sprawia, że jest to idealny obiektyw do vlogowania i nagrywania w ciasnych przestrzeniach. Wewnętrzne zoomowanie i niewielkie oddychanie to atuty, które docenisz zwłaszcza podczas pracy z gimbalem. Dodatkowo, możliwość nakręcenia standardowych filtrów 72mm jest niezwykle praktyczna przy filmowaniu na zewnątrz.
7. Sigma 12mm F1.4 DC Contemporary (APS-C)
To najszerszy obiektyw AF F1.4 dla bezlusterkowców APS-C. Ekstremalnie szeroki kąt i jasność pozwalają na ujęcia, które są zarówno rozległe, jak i pełne charakteru dzięki płytkiej głębi ostrości. Dużą zaletą jest niezwykle mała i lekka obudowa (tylko 225g), co czyni go jednym z najlepszych wyborów do dynamicznego vlogowania i do lekkich zestawów na gimbal. Minimalne oddychanie obiektywu i szybki autofocus dopełniają filmowego pakietu.
Wszystkie wymienione obiektywy, choć używane do fotografii, posiadają niezbędne cechy techniczne (cichy i szybki AF, minimalne oddychanie, pierścienie z de-click, wewnętrzne zoomowanie), które idealnie sprawdzą się w profesjonalnej (i nie tylko) pracy wideo. Wybierając te obiektywy, kupujesz nie tylko obiektyw do zdjęć, ale inwestujesz we wszechstronne narzędzie hybrydowe, które z łatwością przeniesie Twój materiał wideo na wyższy, kinowy poziom!






